۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲

مسئول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت:

موردی از ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است

 موردی از ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است

سمنان - مسئول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به‌ضرورت دوری از شایعات به‌خصوص در فضای مجازی، گفت: موردی از ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید اخوان ظهر یکشنبه در دومین مجمع سلامت استان سمنان به میزبانی دانشکده دندانپزشکی سمنان ضمن بیان اینکه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» یکی از طرح‌های وزارت بهداشت در راستای اشاعه سلامت اجتماعی است، بیان کرد: ما معتقد هستیم که در حوزه سلامت اجتماعی باید نهادینه‌سازی، جامعه‌پذیری و همچنین ترویج فرهنگ سلامت در جامعه صورت گیرد.

وی بابیان اینکه این طرح باهدف اجتماعی کردن مقوله سلامت به‌صورت آزمایشی در کشور در حال اجرا است، ابراز کرد: در این طرح هر فرد از خانواده تحت آموزش قرار می‌گیرد تا درواقع اشاعه دهنده فرهنگ سلامت در خانواده خود باشد.

مسئول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت بابیان اینکه افراد نباید نسبت به‌سلامت خود و جامعه بی تفاوت باشند، بیان کرد: پیشگیری مهمترین عامل در تأمین سلامت جامعه محسوب می‌شود.

اخوان گفت: مجمع سلامت در واقع به دنبال تحقق اهدافی مانند نهادینه کردن فرهنگ سلامت، احساس مسئولیت مدنی افراد در قبال جامعه پذیری سلامت، مراقبت از انسان‌ها در برابر مخاطرات و بیماری‌ها و … است.

وی در خاتمه و با بیان اینکه موردی از کرونا در کشور دیده نشده است، گفت: مردم نگران نباشند و به شابعات به خصوص در فضای مجازی دقت نکنند.

مسئول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، گفت: در صورت مشاهده بیماری وزیر بهداشت و درمان موضوع را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

کد خبر 4854420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha